The Paradox of Innovation (2022)

► Versione in Italiano
► Research Main Page



The Importance of Undetermined in Problem-Solving

Follow-up to ► The Three-Words Study Method


The Paradox of Innovation

It is a very pity that we are not taught to interpret dreams. Because when we learn something new, we always tend to making it a "solution of all problems" enthusiastically then, to hoarding some "to-solve" lists, consequently, to block the workflow.

When this happens, a dream will immediately remind us of such trap. Dreams talk about innovation, but it is not really correct to say so: it is more about approaching questions "with no bias" – with no expecting for a result. That's where innovation really comes from, but "innovation" itself cannot be THE approach, ok?

So it is mainly about not being too single-minded. We all tend to stabilize a technique (because this is economic), but when enthusiasm and lazyness meet, this is fatal for creativity.

Then what about my technique of the "Mystic Project"? isn't any "creative technique" the contradiction of itself? Well, I someway found a rational approach that lets lot of room to Undetermined, while I can use it to face ordinary problems (read my post ► How to Study like a Movie Maker).

Actually, the real issue is not about "cultivating a creative project" (of course this is great), but think a moment: the most important thing in life is tackling with the unexpected events.

So my technique is a way to take advantage of newcomings as well, by using them to pave my work-in-progress without abandoning it.



Versione in Italiano

Il Paradosso dell'Innovazione


L'importanza dell'Indeterminato nella Risoluzione dei Problemi

Follow-up di ► Il Metodo di Studio delle Tre Parole


È un vero peccato che non ci venga insegnato a interpretare i sogni. Perché quando impariamo qualcosa di nuovo, tendiamo sempre a farne entusiasticamente la "soluzione di tutti i problemi", quindi, ad accumulare elenchi di questioni "da risolvere", di conseguenza, a bloccare il flusso di lavoro.

Quando ciò accade, un sogno ci ricorderà immediatamente una simile trappola. I sogni parlano di innovazione, ma non è proprio corretto dire così: si tratta piuttosto di affrontare i problemi "senza pregiudizio" – senza aspettarsi un risultato. Ecco da dove viene davvero l'innovazione, ma "l'innovazione" di per sé non può essere IL MODO di approcciare i problemi, ok?

Quindi si tratta principalmente di non essere troppo risoluti. Tutti tendiamo a stabilizzare una tecnica (perché ciò è economico); ma quando Entusiasmo e Pigrizia si incontrano, questo è fatale per la creatività.

E allora che dire della mia tecnica del "Progetto Mistico"? non abbiamo forse detto che una "tecnica creativa" risulta solo per questo in una contraddizione? Bene, in qualche modo ho trovato un approccio razionale che lascia molto spazio all'Indeterminato, ma che posso usare per affrontare problemi ordinari (leggi il mio post ► Studiare come un Realizzatore Cinematografico).

In realtà, il vero problema non è "coltivare un progetto creativo" (ovviamente questo è fantastico), ma pensa un momento: la cosa più importante nella vita è affrontare gli imprevisti.

Quindi la mia tecnica è un modo per sfruttare anche le novità, usandole per spianare il mio lavoro in corso, senza abbandonarlo.



ATP

Comments