Prize or Punishment (2022)

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Prize or Punishment

An archaic way of teaching that we must abandon


Prize or Punishment written on a Heart

AN ARCHAIC MIND. We must get out of that logic. If we are educated this way, this is what we are going to see in our results. Therefore, this is the way we are going to teach, and even to simulate learning artificially. This is the most stupid loop we could feed. This is an archaic mind and we must get out of it.

I always tend to think to Jesus in this case. That philosophy was meant to that point. "Don't rebel to the power, follow your spirit instead. If you rebel, you simply are reinforcing that pattern: you need Power either way, as servant, or as tyrant."


NO NEED FOR PRIZES FROM OUTSIDE. Learning does not really need THAT system of "prizes and punishment". It needs ENTHUSIASM, and enthusiasm can be fed by other enthusiasm – so how to activate that virtuous circle? First of all, childhood should never undergo a prize and punishment system, but rather be filled with love, care and feeding exploration.

— Self-esteem is a consequence of being helped in this activity.

After this, Enthusiasm/Learning is generally self-structuring – we are just made for so. When I assimilate some pattern, I naturally tend to improve, because it mostly relies on the feeling of CHALLENGE, as my Intuition will always suggest a little step beyond, each time, and get really far.


THE LOVE FOR EMPTYNESS. So you see that the "Prize-Punishment" is not a wrong clinical observation, but I am sure we generally interpret it the wrong way – the regime way.

When two athletes run for the fastest one, they are supposed to contrast each other as for what they enjoyed doing on their own; But when these athletes fight each other to have a social recognition – a prize (or a "non-punishment") – they simply are slaves: they never could abandon the dependency zone. Do you see the point.

— Fearing emptyness, or being attracted by it. This is the question.

How to recover then, when we find ourselves unable to set up our own enthusiasm or keeping it high? My ► Three-Words Study Method does this survey.

Thank you.



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Premio o Punizione


UNA MENTALITA' ARCAICA. Dobbiamo uscire da questa logica. Se siamo educati in questo modo, questo è ciò che vedremo nei nostri risultati. Pertanto, questo è il modo in cui insegneremo e persino simuleremo l'apprendimento artificiale. Questo è il circolo vizioso più stupido che potremmo alimentare. E' una mentalità arcaica e dobbiamo uscirne.

Tendo sempre a pensare a Gesù in questo caso. Quella filosofia era destinata a questo punto. "Non ribellarti al potere, segui invece il tuo spirito. Se ti ribelli, stai semplicemente rafforzando quel modello: hai bisogno del Potere in ogni caso, come servitore o come tiranno".


NON SERVONO PREMI DALL'ESTERNO. L'apprendimento non ha davvero bisogno di QUEL sistema di "premi e punizioni". Ha bisogno di ENTUSIASMO, e l'entusiasmo può essere alimentato da altri entusiasmi – quindi come attivare quel circolo virtuoso? Innanzitutto, l'infanzia non dovrebbe mai subire un sistema di premi e punizioni, ma piuttosto essere piena di amore, cura ed incentivare l'esplorazione.

— L'Autostima è una conseguenza dell'essere aiutati in questa attività.

Dopo questo, l'Entusiasmo/Apprendimento generalmente si auto-struttura – siamo semplicemente fatti per questo. Quando assimilo uno schema, tendo naturalmente a migliorare, perché ciò si basa principalmente sulla sensazione di SFIDA, poiché la mia intuizione suggerirà ogni volta sempre un piccolo passo in avanti, e si andrà molto lontano.


L'AMORE PER IL VUOTO. Quindi vedete che il "premio-punizione" non è un'osservazione clinica sbagliata, ma sono sicuro che generalmente la interpretiamo nel modo sbagliato – nel modo del regime.

Quando due atleti corrono per il più veloce, dovrebbero contrastarsi tra loro per ciò che si sono divertiti a fare da soli; Ma quando questi atleti si combattono per avere un riconoscimento sociale – un premio (o una “non-punizione”) – sono semplicemente schiavi: non potrebbero mai abbandonare la zona di dipendenza. Capisci il punto.

— Temere il vuoto, o esserne attratti. Questo è il problema.

Come riprenderci allora, quando ci troviamo incapaci di creare il nostro entusiasmo o di mantenerlo alto? Il mio ► Metodo di Studio delle Tre Parole fa questo tipo di ricerca.

Grazie.



ATP

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